Translate

Wednesday, November 28, 2012

Crystal Cave of the Giants (Mexico)

Ditemukan jauh di dalam sebuah tambang di Meksiko Chihuahua selatan, kristal ini terbentuk di dalam sebuah gua alam benar-benar tertutup dalam batuan dasar.
Gua yang penuh kristal spektakuler setinggi pohon pinus, dan dalam beberapa kasus yang lebih besar dalam lingkaran, warna mereka seperti emas dan perak yang tembus pandang dan mempunyai bentuk luar biasa.
Ditemukan jauh di dalam sebuah lombong di Mexico Chihuahua selatan, kristal ini terbentuk dalam sebuah gua alami benar-benar tertutup di batuan dasar.
Sebuah geode penuh kristal spektakuler setinggi pohon pinus, dan dalam beberapa kes yang lebih besar dalam lingkar, mereka adalah emas dan perak tembus dalam warna dan datang dalam bentuk yang luar biasa banyak dan bentuk.
Gua Crystal dari Giants ditemui dalam tubuh batu gamping yang sama yang host tubuh bijih perak-seng-lead dieksploitasi oleh perlombongan dan mungkin dibubarkan oleh cairan hidrotermal yang sama yang disimpan logam dengan gipsum yang sedang mengkristal selama tahap-tahap berkurangan mineralisasi.
Tambang Naica pertama kali ditemui oleh prospectors awal 1794 selatan Kota Chihuahua. Mereka menyerang vena perak di dasar dari berbagai bukit yang disebut Naica oleh Indian Tarahumara. Asal mula dalam bahasa Bahasa Tarahumara tampaknya bererti “tempat yang teduh”. Mungkin di sini, di lembah kecil ada pokok disimpan oleh pegas ngarai kecil.
Dari penemuan itu sampai sejitar tahun 1900, kepentingan utama adalah perak dan emas. Sekitar 1900 perlombongan skala besar bermula sebagai seng dan timah menjadi lebih berharga.
Semasa Revolusi Mexico tambang itu menghasilkan banyak kekayaan. Tentera Revolusi memasuki bandar dan menuntut wang dari para pemilik. Salah satu daripada mereka dibunuh ketika dia menolak untuk membayar, menyebabkan tambang untuk menutup 1911-1922.
Sesaat sebelum lombong ditutup, Gua terkenal Pedang ditemui pada kedalaman 400 kaki. Kerana kristal luar biasa, diputuskan untuk cuba untuk memelihara gua ini. Sementara banyak dari kristal telah dikumpulkan, ini masih sebuah gua yang menarik untuk dikunjungi.
Dalam salah satu bahagian ada kristal begitu banyak di salah satu dinding, mereka tampaknya seperti terumbu karang bawah air bergerak dalam gerakan bergelombang lembut dalam arus laut.
Pada bulan April 2000, saudara Juan dan Pedro Sanchez adalah pengeboran terowong baru apabila mereka membuat penemuan yang benar-benar spektakuler. Sementara Naica penambang terbiasa untuk mencari kristal, Juan dan Pedro itu benar-benar kagum dengan gua yang mereka temui.
Saudara-saudara akan memberitahu jurutera yang bertanggung jawab, Roberto Gonzalez. Ing.
Gonzalez menyedari bahawa mereka telah menemui harta alami dan cepat dialihkan terowong. Selama fasa ini dilakukan beberapa kerosakan sebagai beberapa penambang cuba untuk memadam potongan kristal mega-, sehingga syarikat perlombongan akan memasang pintu besi untuk melindungi temukan. Kemudian, salah satu pekerja, dengan maksud mencuri kristal, berjaya masuk melalui lubang sempit.
Ia cuba untuk mengambil beberapa beg plastik diisi dengan udara segar di dalam, tetapi strategi tidak berfungsi. Dia kehilangan kesedaran dan kemudian dijumpai benar-benar dipanggang.
Saat memasuki gua kumpulan kami dikeluarkan helm, lentera, kasut getah, dan sarung tangan. Kita kemudian didorong oleh lori ke dalam terowong lombong utama yang disebut Rampa Sn. Francisco. Sedangkan drop menegak adalah sekitar 1000 meter, drive hampir setengah batu panjang. Best terus meningkat dan para wanita bisa diamati untuk memulakan “bersinar”.
Lori berhenti di depan sebuah dinding konkrit dengan pintu baja. Saya mula bekerja panik untuk menempatkan sentuhan akhir pada pakaian yang telah disiapkan kamera saya. Saya biasanya memiliki empat unit kamera berasingan, tetapi mereka harus empuk untuk perjalanan dan kemudian menerima cek detail minit terakhir.
Setiap item tunggal preset sebelum memasuki gua, kerana setiap saat di dalamnya sangat berharga dan konsentrasi harus terfokus pada kristal dan orang-orang. Mesin foto harus bekerja sempurna seperti panas akan mula merosakkan fungsi otak.
Pada akhir terowong ada tiga atau empat langkah ke dalam lobang gua itu sendiri. Hal ini dalam terowong pendek yang saya bergerak sangat cepat dan menumpu pada memusatkan fikiran saya dan kumpulan saya pada tugas fotografi.
Dalam jarak dekat suhu dan kelembapan itu menjadi tidak selesa hangat untuk harfiah blast furnace. Hampir akan pakaian kita begitu direndam dalam keringat yang menjadi berat dan mula meluncur turun tubuh kita. Pada kunjungan pertama saya itu sangat sulit untuk menjaga seluar Facebook, yang merupakan pengalaman baru dan tak terduga.
Sejenak, panas menembusi dilupakan sebagai kristal pop ke dalam pandangan di sisi lain yang baru bernama “Mata dari Ratu”. Seluruh panorama sekarang gua dihidupkan dan mempunyai penampilan seperti katedral mendalam dan mengesankan yang tidak terlihat pada perjalanan sebelumnya dengan hanya lampu depan kita.
Ketika di dalam katedral besar kristal, tekanan panas terik membuat perasaan saya berjalan naik dan turun skala emosional dari kagum agama luncurkan langsung panik. Para wanita tidak lagi “bercahaya” dan sesungguhnya adalah “panas merah”.
Ketika saya sudah selesai bekerja selepas tiga perjalanan ke dalam gua besar, teman-teman saya hampir harus membopongku keluar. Kami ingin melihat lebih banyak, tetapi secara fizikal tidak boleh. Ketika pengalaman sudah berakhir terdapat relief besar, tetapi semua kita boleh berfikir tentang adalah ketika bisa kita kembali masuk
Ketika saya berbicara dengan ahli geologi profesional mengenai kristal, mereka mengatakan bahawa bentuk-bentuk semulajadi yang luar biasa rumit, namun begitu sederhana. Mereka mempunyai keperibadian magis atau metafizik bebas daripada struktur kimianya.
Ahli geologi ini telah menjelaskan kepada saya bahawa ada sebuah ruangan magma 2-3 batu di bawah gunung dan panas yang dari lava termampat perjalanan melalui kesalahan sampai ke kawasan lombong.
Super cecair dipanaskan membawa mineral para penambang mencari serta bentuk kristal.
Tambang ini diudarakan, jika tidak, itu tidak boleh bekerja. Beberapa bahagian, bagaimanapun, tidak ber-AC, seperti Gua dari Kristal, dan di sana anda merasa panas dari magma jauh di bawah.
Ketika menjelaskan pembentukan kristal mata ahli geologi ‘menyala dengan daya tarikan emosional khusus. Mereka mengatakan bagaimana cecair perjalanan sepanjang sesar Naica, masukkan rongga dalam batuan dasar, dan kemudian membentuk struktur sepenuhnya alam yang tidak mudah dijelaskan oleh ilmu pengetahuan.
Saya telah diberitahu bahawa syarikat tambang takut terowong melalui kesalahan Naica kerana takut banjir turun tambang. Pada bulan April 2000, syarikat ini menjadi yakin bahawa jadual air di sisi lain kesalahan telah diturunkan cukup untuk mengebor.
Ketika mereka melakukan ini, hampir seolah-olah tabir magis realiti itu dilanggar dan dunia yang sama sekali baru ditemui. Dua gua diisi dengan kristal bumi terbesar akan terungkap. penemuan Lebih diharapkan yang akan dibuat dalam kerajaan magis keindahan alam mendedah.
Selenite, kristal gypsum, nama dewi Yunani bulan kerana cahaya lembut putih, dikatakan memiliki manfaat metafizik dan penyembuhan banyak. Selenite serbuk kosmetik telah digunakan selama ribuan tahun untuk meningkatkan keindahan alam seseorang.
Hal ini diyakini bahawa kristal ini membantu dengan fokus mental, pertumbuhan, kejayaan, kekebalan, dan menenangkan emosi.
Hal ini tidak diragukan lagi ajaib bahawa sinar putih sejuk sinar bulan dapat berasal bawah tanah jauh di dalam ruangan hitam yang, sekurang-kurangnya dalam persepsi saya, panas putih.

No comments:

Post a Comment